Lato zbliża się wielkimi krokami, a Twoja sylwetka pozostawia wiele do życzenia? Próbujesz różnych metod, żeby pozbyć się zbędnych kilogramów, ale niestety nie są one skuteczne i wskazówka na wadze ani drgnie? Poniżej przedstawiamy 7 najczęściej popełnianych błędów, przez które nie możesz schudnąć.

1) Głodówka 

To najgorsza opcja, którą możesz wybrać dla swojego organizmu. Jeśli wydaje Ci się, że całodzienne głodzenie się jest dobrym sposobem na zrzucenie dodatkowych kilogramów jesteś w ogromnym błędzie! Dodatkowo takie rozwiązanie sprawia, że uzyskasz zupełnie przeciwny efekt, bowiem przez to, że nie dostarczasz organizmowi odpowiedniej ilości pożywienia zaburzasz swój metabolizm i gromadzisz zapasy w postaci tkanki tłuszczowej.

2) Uniwersalna dieta

Jesteś pod wrażeniem jak Twoja koleżanka schudła będąc na diecie i Ty chcąc osiągnąć taki sam efekt postanawiasz ją wypróbować? Nie jest to do końca dobre rozwiązanie, bowiem kluczem do sukcesu jest indywidualne dobranie diety do potrzeb danej osoby z uwzględnieniem potrzeb i preferencji żywieniowych, stanu zdrowia i prowadzonego trybu życia. Niestety nie ma jednego jadłospisu, który będzie skuteczny dla wszystkich w takim samym stopniu.

3) Brak ruchu 

Niestety sama zmiana nawyków żywieniowych to nie wszystko, warto również pamiętać o ćwiczeniach. Odchudzanie przyniesie oczekiwane efekty w połączeniu z ruchem. Każda podejmowana forma aktywności fizycznej powoduje przyspieszenie przemiany materii. Na początku można zacząć od spacerów, jazdy na rowerze czy gimnastyki w wodzie. Najtrudniejszy jest tylko pierwszy krok, potem będzie już z górki!

4) Niecierpliwość

Pamiętaj, że dodatkowe kilogramy nie pojawiły się w przeciągu kilku dni, a odchudzanie to proces, który wymaga po prostu czasu i cierpliwości. Nie ma w tym przypadku dróg na skróty, do sukcesu zaprowadzić Cię może tylko Twoja ciężka praca i wytrwałość. Częste zmiany diety i obsesyjne liczenie kalorii to nie jest dobra metoda do szczupłej sylwetki!

5) Nierealny cel

Wreszcie nadszedł czas, kiedy decydujesz się, że to już najwyższa pora, aby zacząć się ruszać. Dlatego postanawiasz ćwiczyć i to nawet codziennie! To właśnie często popełniany błąd, bowiem nie da się niestety nadrobić straconego czasu. Optymistycznie wymagasz od siebie zbyt wiele i wyznaczasz sobie także bardzo trudne do realizacji cele, a efekty chcesz widzieć najlepiej od razu.Tymczasem prawda jest taka, że jeśli przez dłuższy czas nie robiłaś absolutnie nic to na początku każda podejmowana aktywność fizyczna będzie dobra. Na początku dwa razy w tygodniu spokojnie wystarczy i w miarę upływu czasu można stopniowo zwiększać zarówno częstotliwość jak i intensywność treningu. Nie zapominaj, że po wysiłku Twój organizm potrzebuje także regeneracji, dlatego pamiętaj o czasie na odpoczynek.

6) Nieregularne posiłki 

Co z tego, że starasz się jeść zdrowo skoro robisz to nieregularnie? Jeśli uda Ci się rano zjeść w pośpiechu śniadanie, w pracy nie masz czasu na kolejny posiłek i dopiero po powrocie jesz późny obiad to zdecydowanie najwyższy czas zmienić swoje nawyki żywieniowe i zacząć jeść regularnie. Również wyjście z domu bez śniadania nie jest najlepszym pomysłem, ponieważ jest to najważniejszy posiłek w ciągu dnia.

7) Wymówki 

Każdy kto chociaż raz się odchudzał z pewnością wie, że wymaga to sporo wysiłku i samozaparcia. Dlatego jeśli chodzisz na ćwiczenia bez większego przekonania, na zajęciach odpuszczasz i nie dajesz znaku siebie wszystkiego, a także nie masz problemu, żeby zrezygnować z treningu nie osiągniesz swojego celu. Nikt niestety nie mówił, że będzie łatwo i tylko od Ciebie zależy czy Ci się uda. Pozytywne nastawienie to przecież połowa sukcesu, uwierz wreszcie w siebie i w swoje możliwości!

Powodzenia!