Przesilenie wiosenne to czas gdy wiele osób na własnej skórze odczuwa skutki zmian pogodowych, które przynosi ze sobą kolejna pora roku. I wydawać by się mogło, że wraz z nadejściem wiosny powinniśmy mieć więcej siły i energii do działania, ale niestety często w praktyce wygląda to zupełnie inaczej. Wiele osób na tę zmianę reaguje niestety gorszym samopoczuciem i słabszą formą. Okres zimowy to czas, w którym ciężko się zmobilizować do aktywności fizycznej, jesteśmy nie tylko rozleniwieni, ale także ciągle zmęczeni. Zdecydowanie odczuwamy małą ilość słońca i tęsknimy do ciepłych letnich dni. Nasza dieta w tym czasie również pozostawia wiele do życzenia, ponieważ jest niezbyt bogata w witaminy i minerały. Jesteśmy również często podatni na różnego rodzaju infekcje i wirusy, które występują zdecydowanie częściej przy zmianach pór roku. W tym okresie nie tylko pogoda jest kapryśna, ale również i my mamy wahania nastrojów. Zamiast cieszyć się, że przyroda budzi się do życia najchętniej schowalibyśmy się przed codziennymi obowiązkami, spędzali całe dnie leżąc na kanapie w towarzystwie niezdrowych przekąsek i słodyczy.

Objawy przesilenia wiosennego:

– senność
– zmęczenie
– źle samopoczucie
– wahania nastroju
– bóle głowy
– rozdrażnienie
– spadek odporności
– trudności z koncentracją

Wydłużenie dnia, częste i gwałtowne zmiany pogody, skoki ciśnienia i wahania temperatur, sprawiają, że nasze samopoczucie nie jest niestety najlepsze. Zazwyczaj organizm potrzebuje około miesiąca na przyzwyczajenie się do nowej pory roku. Jak zatem złagodzić niezbyt korzystne skutki przedwiośnia?

Bądź aktywna, przecież ruch to samo zdrowie! Zmobilizuj się do regularnej aktywności fizycznej, która z pewnością poprawi Twoje samopoczucie i ma bardzo korzystny wpływ na zdrowie. Ćwiczenia w wodzie, trening cardio, zajęcia fitness, kurs tańca, Nordic Walking czy trening personalny to tylko niektóre możliwości. Systematycznie zwiększając swoją aktywność fizyczną z pewnością poczujesz się lepiej.

Jedz zdrowo! Zwracaj uwagę na to co jesz i zadbaj o to, aby Twoje posiłki były urozmaicone i żeby składały się z produktów bogatych w witaminy i minerały. Pamiętaj, żeby na Twoim talerzu nie zabrakło warzyw i owoców. Niezwykle ważna jest różnorodna i odpowiednio zbilansowana dieta, która jest kluczem do dobrego samopoczucia.

Myśl pozytywnie! Zamiast ciągle narzekać na złe samopoczucie zacznij dostrzegać pozytywne rzeczy, na które zazwyczaj nie zwracasz uwagi. Wstając rano z łóżka powiedz sobie, że to będzie Twój dobry dzień i zrób wszystko, żeby tak właśnie było. Pozytywne myślenie to przecież połowa sukcesu! 🙂